De Lekfulla Sakernas Internet
Projektsammanfattning
Projektet har utvecklat, implementerat och utvärderat två IoT-förstärkta, föränderliga lekattraktioner som i sig är kommersialiserbara eller kan stå som modell för liknande lösningar för intressenter med andra behov. Projektet kommer att generera ytterligare forskning kring teknikförstärkt lek och har etablerat en hub för intressenter inom området där kunskapsspridning och nya samarbeten kan genereras.
Jon Back
Projektledare
Upplägg och genomförande
Projektsamordningen, med korta planeringsmöten varje eller varannan vecka och med längre workshops kring kritiska frågor vid behov har fungerat utmärkt. Parallellt har projektdeltagare i mindre grupper och med olika samarbetspartners löst mer specifika frågor. Effektmål med tydligt delegerade ansvar sattes upp vid en designworkshop och följdes upp regelbundet. En stor framgångsfaktor har varit fungerande kommunikation som delvis förklaras av en explicit och delad värdegrund direkt kopplad till effektmålen.
Läs mer om projektet på följande hemsidor:
Playnetwork
Linköpings kommun
Uppsala universitet
Drakryggen
Ecorado